updated 03/2022
#eMobility+ Waarom een www.smartlaadpaal.nl en/of #Powerbooster #PeakShaving kopen voor MKB zakelijk en thuisgebruik?
Om het oplaadcomfort, uw te krappe electra aansluiting, uw electra uitbreiding, uw zonnepanelen systeem efficiënter te verbeteren/gebruiken én te laten renderen, maar….
Hoe zit het met #dynamische #tarieven en de #smartlaadpaal.nl?
We zoomen hiervoor even in op de SMA-EV-charger die dat slimladen te danken heeft aan de samenwerking met de Sunny Home Manager. Deze Home Manager kent de weersvoorspelling en de verwachte consumptie in de woningen op verschillende momenten, en gebruikt deze informatie om allerlei verbruikers slim aan te sturen, waaronder ook de (smart) laadpaal.
Nu is het zo dat de Sunny Home manager ook rekening kan houden met energietarieven. Bij het ‘laden met doelstelling’ (optie 2) zal de laadpaal eerst zoveel mogelijk met zonnestroom laden, en wanneer dat niet toereikend is, overschakelen op netstroom. Daarbij wordt rekening gehouden met de tarieven op verschillende momenten: als de Sunny Home Manager weet dat de stroom over een paar uur goedkoper wordt dan die momenteel is, wordt het laden uitgesteld tot het gunstigste moment.
Je zou denken… perfect voor mensen met een dynamisch energiecontract, tenslotte varieert de prijs van stroom van uur tot uur met zo’n contract en is de stroomprijs op sommige momenten zelfs negatief. U wordt dan in feite betaald door het energiebedrijf als u uw auto op die tijden oplaadt. Als de Sunny Home manager daar rekening mee kan houden, dan zou dat ideaal zijn!
Helaas werkt het nu nog niet zo soepel: de Sunny Home Manager heeft (nog) geen geautomatiseerde verbinding met de stroomprijs op de spotmarkt. U kunt deze tarieven wel zelf invoeren in Sunny Portal, maar dat zou u dan iedere dag opnieuw moeten doen voor de komende uren, en dat is wel een hoop werk! We weten dat SMA werkt aan de koppeling met de spotprijzen, maar het zal nog wel even duren voordat het zo ver is.
(Voor wie toch zelf stroomprijzen wil invoeren in Sunny Portal: u doet dit door in Sunny Portal te klikken op ‘Configuratie’ en vervolgens ‘Installatie-eigenschappen’. Klik op het tabblad ‘parameters’ en scroll omlaag naar ‘bewerken’. Ga vervolgens naar het blokje met ‘stroomtarief’: hier kunt u voor verschillende uren en dagen verschillende tarieven invullen (maximaal twaalf) door telkens op het plusje te klikken. Vergeet niet om, wanneer u klaar bent, naar beneden te scrollen en op ‘opslaan’ te klikken!)
(#PowerBoosting #PeakShaving #EnergySaving #eStorage #eDrive #EVchargers #SmartGrid #AllInOne #GridReliability #GridSym #LoadBalancing #50Hz #GridStability #FCRmarket #Synergrid.be #Swipe.io powered backoffice)
• vermindering van de oplaadtijd in overeenstemming met de capaciteiten van de elektrische installatie (van 6 tot 8 uur voor volledig #powerboost opladen in plaats van 10 tot 12 uur met de oorspronkelijk geleverde kabel op een standaard stopcontact 1 met randaarde*) (
Middels ons instap en verbluffende All-In-One opslagsysteem, wat een geavanceerd batterij opslagsysteem is en dat verkrijgbaar is in AC-Coupled en Hybrid varianten. Het is opgenomen in een compacte en stijlvolle op de vloer/maat-sokkel gemonteerde unit.
Dit All-In-One opslagsysteem ziet er niet alleen goed uit, het levert ook kracht en prestaties. De unit bevat een hoogspannings laadregelaar die tot 6 kW continu kan laden en ontladen. Een krachtig, zeer efficiënt alles-in-één systeem met 10,4 kWh opslagcapaciteit
• het energieverbruik optimaliseren en genieten van de meest voordelige tarieven, bijvoorbeeld het nachttarief.
Om elk elektrisch risico te voorkomen
• maximaal veiligheidsniveau voor de personen en het voertuig dankzij het gebruik van speciale apparaten, geïnstalleerd door professionals
• wegnemen van de storingsrisico’s voor de andere huishoudelijke apparaten
Waarom geen standaard stopcontact gebruiken?
Hoewel de auto wordt geleverd met een kabel voor aansluiting op een standaard huishoudelijk stopcontact, moet deze slechts sporadisch of in noodgevallen worden gebruikt.
De standaard stopcontacten zijn inderdaad niet geschikt voor dergelijke hoge vermogens, voor regelmatig gebruik en voor dermate lange periodes (van 8 tot 10 uur voor volledig opladen).
Oplossing 01) (klik op de ondestaande link)
De oplaadbox of paal EVlink voor huishoudelijk gebruik van Schneider-Electric
Installatie, door een erkende installateur van een oplaadpaal #EVlink of #WallBox, voor thuisgebruik omvat:
• diagnose van uw bestaande elektrische installatie
• advies en aanbevelingen voor:
– conformering van de installatie indien nodig
– mogelijkheden voor optimalisatie van het
energieverbruik om zorgeloos opladen te garanderen tegen het meest interessante tarief
• de levering en installatie van het materiaal
• de garantie dat werkzaamheden worden uitgevoerd
volgens de regels van de kunst in overeenstemming met de geldende normen en regels.
Download onderstaande pdf’s:
SE-Home-laadpaal_32VP271N
SE_EVlink-WallBox_998-19590831_GMA-GB
Oplossing 02) WallBox Home of Business smart&balanced
Download onderstaande pdf’s:
1)*Schatting gebaseerd op een elektrische auto met een autonomie van maximaal 150 kilometer.
Wist U dat per 2020 bedrijven – met meer dan 10 eigen parkeerplaatsen – minimaal 1 laadpaal verplicht dienen aan te bieden.
Wij alles voor U kunnen adviseren aanbieden uitvoeren-begeleiden. Eventueel met PV en eStorage ondersteuning voor snelladen.
Download onderstaande Pdf’s:
SE_GebruikersHandleiding_EVlink_Charge-Laadstation e-voertuigen_ver03-2014_DOCA0077NL-01
SE_Handleid_EVlink_EVF1-EVW1_Parking-Charge_eMobility_ver07-2013_DOCA0063NL-01
Link websites; EV Database Overzicht eMobility voertuigen